24 Ekim 2011 Pazartesi

YARGI, ÖN YARGI VE HER TÜRLÜ YARGI ÜZERİNE

"Yargı", mesleğim gereği en çok duyduğum sözcüklerden biri..Dilekçelere yazdığım, dilekçelerde okuduğum..”Yargılama aşaması, yargılama süreci, yargılama sonrası” gibi bir sürü kalıp..Bu kalıplardan bıkmışlığımı bir yana bıraktım diyelim, bu kez siyasi olarak karşılaşıyorum bu sözcükle..Gazetelerde, televizyonlarda, her yerde her ağızda…İçim acıyor sonra..Deniz feneri geliyor aklıma, Mustafa Balbay, Perinçek…ve daha her saydığımda içimin tekrar acımasına neden olacak diğerleri… Yargı mı!! diye bir kahkaha atmak istiyorum o an delirmişcesine… Bir isim daha saysam dayanamayacağım sanki daha fazla…Sokaklarda her türlü tehlikeyle karşılaşabileceğimiz bu topraklarda, düşündükleri için,ifade ettikleri için, yargılama sonucu hapsedilenler varken, "yargı" kelimesine nasıl dayanabilirim…

Sonra çevreme, yargılamalarıma, yargılanmalarıma bakıyorum…Bu kelime sevimsiz arkadaş bu ara..Aklımdan geçtiği her nokta ayrıca dokunuyor bir yarama…Ön yargıda dahil olmak üzere tek başıma yürüyüş düzenleyeceğim neredeyse yargıya,ön yargıya, her türlü yargıya hayır diye slogan atarak…Tabi ki bu dönem ulaştıkları anlam kaybına da söverek..

Ben aslında onu demek istemedim, hele öyle hiç hissetmedim demek zorunda hangimiz bırakılmıyoruz…bırakıyoruz da belki…ya da demeye mecalimiz kalmıyor, aman o da öyle düşünüversin diyoruz…Çok içten,şeffaf olduğumuz anlar yargılanmıyor mu hele…Nasıl anlatılır ki…O an anlamamış birilerine o andan sonra o içtenliği yaşatmanın bir yolu var mıdır…Vardır elbet de, her zaman herkesin buna gücü var mıdır?

Hafif alınganlıkla taçlandırdığım bir hassasiyet bir yorgunluk peydah oldu şu sıra..İnsanın insana ettiğine üzülmekteyken bizler, bir de bir doğal afete şahit olduk..O da yetmezmiş gibi, ohh deprem oldu da gördüler günlerini diyebilecek kadar küçülen bir insanlığa şahit olduk..Polyannacılık oynayacak gücüm kalmadı benim…Zor günlere gidiyoruz dostlar..Oturup ağlamak mıdır çözüm, değildir elbet…Ama bozuk plak gibi her fırsatta ifade ettiğim üzere, bizler bugünlerde birbirini anlayan aile, sevgili,dost ve versiyonlarından oluşan azınlığa sahip çıkmalıyız derim ben...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder