20 Eylül 2011 Salı

MELODY!!!



Çok ilginç…En son geçmişini merak edip oturup okuduğum “Jack Johnson” ‘ın hikayesinden sonra, Melody’nin de hayatına damgası vuran olayın bir kaza olduğunu öğrenmek…Jack Johnson’ın yüzündeki sayısız olduğu düşünülen bir deniz kazasından kalma binlerce izden sonra, Melody’nin de gitar çalmayı geçirdiği trafik kazası sonucu uzun süre kalmak durumunda kaldığı hastanede öğrendiğini okumak etkiledi beni.Uzun süredir dinliyorum aslında…En çok da “iyi” bir şeye ihtiyaç duyduğumda … Lüzumsuz, saçma şeyler beynimi doldurmaya çalıştığında sığınıyorum Melody Gardot’a... Budur işte hayat…yaşamak diye hissettiğim biri …O anda, o sesle, o melodiyle kalmak istediğim biri..Elbette her şey hayatın bir parçası, tüm tatsız olaylar da hepimiz için.. ..Ama, bu seslerdeki derinlik, yaşanmışlık …“güzel ses” ve sıradanlık tanımının çook ötesinde..Yaşam burada diyen sesler bunlar…Su gibi bir ses Melody…Oluk oluk akıyor, ama büyülü bir dinginlikle..Bu kısım işte yaşanmışlıktan hediye ona ve tabi ki bize…

….Güzel bir akşam, sakin…Aslıca..Aslında hiç sevmediğim şeyler de oluyor , biliyor, duyuyor, fark ediyorum. Ama umurumda mı… Hayııııır… Buradan çok açık bir davetim var..Hakkımda alt yazıyla da olsa beyanda bulunanlara değil, onlar zaten biliyorlar...başka kaygılar içindeler…benim sözüm tüm soru işareti olanlara..Millet ben iletişebilen biriyim..herhangi iyi ya da bir kötü bir kuşkunuz varsa, “aslı konuşmak istiyorum” diye bana dangadanak söyleyebilirsiniz..Başkalarından duyduklarınız tümüyle farklı kaygılardan oluşan saçmalıklar olabilir…Bu böyledir…

Diğer yandan , benim de beyanlarım olduysa ben olmayan birilerine ilişkin ciddiye almayınız…Onlar bana dairdir.Bende sizin tarafınızdan bakıldığında saçmalamış olabilirim...Herkes herkesle farklı bir şey yakalayabilir ve her birimize de b..k yemek düşer..;iki kişilik ilişkiler özeldir, güzeldir; iki kişi diyince de sadece aşk meşk anlamayınız…her iki kişinin dialoğu olası bir üç kişinin dialoğundan sağlamdır..unutmayınız…bu yazdıklarım klavyeden kaçan … böyle taaa içimden bir çağrıydı hem bana hem herkese...belki bir kızgınlık, belki bir davet…

Amaaaaa; diğer yandan şu an çok ciddi biçimde Melody Gardot dinlemekteyim…Bir de, o yetmezmiş gibi, arada Teoman’ın bir şarkı sözüne rastladım .

“…Pek iyi olmadı şarkı, En iyisi gel 'Ortaçgil' dinleyelim “

İşte Ortaçgil’in büyüsünün içinden gelmiş bir söz ..En çaresiz anlarda Ortaçgil dinlemek hep çözümdür. Koskocaman çapraşık sandığımız hayatı öyle duru önümüze koyar ki; kendi çapraşıklığımızdan utanırız… falan filan…..Yani, aslında şu an her şey kücücük, sadece hayat kocaman ve onun farkında olanlar….


İyi gecelerimiz olsunnnn….Tüm beni anlayanlara, taaaa gönülden dost olanlara bol sevgi,bol öpücük…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder