11 Şubat 2011 Cuma



...Güzel bir sohbet, birden ilginç bir saptamayla kesilir..Neymiş normal şartlarda ben ilan etmeyeceğim bir şeyi kayıtsız şartsız bir paylaşım sitesi olan "facebook"ta beyan etmişim.Bir kere durumuma yazmışım ki.. "Bunca yıldır nerelerdeydin sen"... Düşünüyorum, düşünüyorum.. Öyle birşey yazmadım ve bir göndermede bulunmadım.. Ama karşımdaki çok emin.. Yazdın diyor.. Ben cevap veriyorum.."Ya face'e öyle birşey yazmam sanırsam. Yazdın diyor, belki diyorum bir parça herhangi birşey için bloğa yazmış olabilirim.. Belki bir zaman ama.. Yok arkadaş yaz-ma-dım. Hoş ona da cevap hazır "Bloğu da genelde facebook üzerinden paylaştığına göre fark etmez.Yazdııııınn..." Buyrunuz buradan yakınız.. Aksi gibi, beni de teredütte düşürecek biriyle karşı karşıyayım.. Yazdım mı acaba.. Ne yazdım, ne kast ettim.. Bloğa mı yazdım..hayııır..yazmadım!

O günün ardından günler geçer.. Hani olur ya birden bir ışık yanar.Konuyla hiç ilgisi olmayan bir şeyi hatırlayıverirsiniz..Evvvvett yazdım!Tam olarak da yukarıdaki sözcükleri kullandım. Esas oğlanı da açıklıyorum.. JACK JOHNSON.. )))))))) Bu anılan cümleciklerin altında zaten "Better Together" şarkısı yer almakta ..Ancak sanırım bu kısım gözden kaçırılarak değişik aşk senaryoları yazılmış..:)

Nitekim ne yazsam az gelir..Zaten bloğu da ondan, yani gizemli esas adamdan bahsetmek için açtım şimdi şu saatte.Dinlerken gene bir etkilendim...Bir mutlu oldum..Bir huzurlandım.. Gizemli esas adam "geyiğinin" tam aksi yönde bir güzel insan..Müziğinin, şarkı sözlerinin her damlası şeffaf, duru..

Sen 1999'da ilk albümünü çıkar o zamandan bu zamana da hiç durma..Aslı da bunu 2010 senesine kadar fark etmesin.. Üzücü bir durum.. Nasıl bir huzur, nasıl bir deniz, nasıl bir esinti diyerek dinledim durdum. Bir bakayım dedim bilgilerine .. İlk ulaştığım bilgi eski bir sörf insanı olması.. Yani deniz kokusunu anında almışım gene.. Ne olacak bu sevda, bu özlem..Ezgiden melodiden nasıl akar deniz..Nasıl bir çağrışım derken..Bir baktım yalnız değilim. Ekşi sözlükte de benzer yorumlar çok sayıda olmamakla birlikte mevcut..Deniz kokusu buram buram yani..Bir deniz kazasından sonra bırakmış sörf yapmayı.. Yüzünde yüzden fazla dikiş varmış.. Denizden kalma küçük izlerle söylüyormuş meğer o inanılmaz dingin şarkılarını..

Yedi albüm, beş soundtrack .. Her bir şarkı sonsuza dek dinlenesi..Bir Ortaçgil havası.. İlginç bir benzerlik.. Bambaşka iki müzisyen.. Özgünlükleri, farklılıkları tartışma götürmez..Ama ortak bir samimiyet, sıradanlığın içine sığdırdıkları başkalık..

Neyse diyeceğim şudur ki; hiç abartı değildir yazdıklarım..Çok dinlenesi, çok sevilesi, teşekkür edilesi biri Jack Johnson..

Sevgiyle,

* http://jackjohnsonmusic.com/welcome/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder