21 Temmuz 2010 Çarşamba

SICAK, ÇOK SICAK, DAHA DA SICAK OLACAK..



Dünkü bunalım dolu, çok sıcak havadan çağrışım yapmış bir Ortaçgil şarkısı..
“ Sessizliğin sesi, ay ışığı, buzun güzelliği”.. Nasıl güzel , nasıl sade sözlerle dolu bir sanatçı…Bir sürü “çok insan”, “çok hayat” söz geçiyor aklımdan bunları yazarken;

“Basit, basit, basit,
Doğmak basit, ölmek basit
Yaşamaya kalk ve gör.. Çok Zor”

dizelerini yazabilen ve ayrıca “bir tek sen” konulu bir şarkının başlığını “Bir tek sen yalanı” koyabilen birine nasıl bir methiye yazılabilir ki... Ortaçgil’i bin yıldır değişmeksizin, bıkmaksızın seviyorum, sayıyorum. Şu sıcak, bunaltıcı Ankara gününde başlıkta anılan şarkı nedeniyle aklıma geldi gene..

Ortaçgil bana hep Ankara’dan biriymiş hissi verir. Hani biraz da benim gibi..Burada olup, alışıp, hatta çok sevip bir yanıyla başka yerlerdeymiş gibi gelir. Kimi zaman iç sesim olur ve eminim ki onu sevgiyle dinleyen herkesin iç sesi..Huzur olur, ama yaşam olur akar aynı zamanda.. Düşünsenize adam

“En küçük bir ses bile sanki gökgürültüsü,
İcim kıpır kıpır,deniz kıpırtısız....
Gece giderek yayılmaktadır,
Yıldızlar herkese goz kırpmaktadır…
Güzellıkler paylasılmak ister,
Sevdigim uzakta belki uyumaktadır” diyebilmiştir.

Hatta;

“Bırak gün doğsun ve gün batsın,
Korkanlar hiç gelmesin
Sevginin kabuğunu bilmeyenler
Lütfen biraz sussunlar”

da diyebilmiştir. Ve bunları inceden inceye sohbet edermişcesine çalabilmiştir. Neler yapabilmiştir ve şu an aklımda dolaşan onlarca şarkı sözü nedeniyle kendi ifadelerimi yazmaktan beni fena halde alıkoymuştur.

Amaa başa dönecek olursak, gerçekten çooook sıcak bir gündü:) Sonuç olaraksa Ortaçgil’i anımsamama neden oldu ve birden güzelleşti..

Bu yazı,

“Ağaç altı sıcak,avucum sıcak,param sıcak,
Doğrular paramparça,
Sokaklarda şaşkınlık,
Kediler sıcak,soğuk bile sıcak,
Daha da sıcak olacak, beni seversen,
Her şey sıcak,daha da sıcak olacak,beni seversen”

dizelerinden çıkmıştır. Her hakkı Ortaçgil’ de saklıdır. O nedenle fazla söze gerek yoktur. Sevgiyle...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder