12 Eylül 2010 Pazar

ÜLKEM NEREYE?

Uyuyamayacak gibiyim sanki..Ülkem nereye..? Düğüm düğüm sözcükler boğazımda..Söylenecek söz bitti mi gerçekten..Aziz Nesin , büyük usta.. Nasıl da kızmıştım sana çocuk aklımla... Hayır demiştim.. Nasıl dersin bunca insana öyle.. İnsan, insanımız..Nasıl? Bu kadar mıydı bilinçsizlik..?

Anıttepe'dedir benim ikamet kaydım..Elim değmemiştir bu tarafa almaya.. O minicik eski evimin,minicik balkonundan Anıtkabir dev gibi görünür, ışıl ışıl, umut umut..Oy kullandığım okul, iki sokak ötededir..Bugün mührü basarken, "HAYIR" diye gururla, içim de hisettim sızıyı.. Akşam "EVET" 'ini gördüğümde ülkemin daha da acıyacaktı içim..Biliyordum önümde arkamda bekleyen tüm aydınlıklara rağmen.. Anıttepe'deydim sadece.. O kadar azdık ki artık. Bana güvenle gülümseyen bir ön sıradaki teyzemm.. Bilsen bilmeden nasıl yaktın canımı..Evet, biz "bir" iz seninle..Ama,buralardayız sadece..İnsanımız zayıf, insanımız......

Biri söylesin tekrar bağırarak ülkemde.. O ışık öyle bir ışık ki tekrar tekrar yanacak.. HUKUK öyle bir devrim ki..Acıtanı, durduranı yıkıp geçecek...Bizler, öyle bir silahsız orduyuz ki, öyle güçlü ki yüreğimiz bir grup şarlatana kaptırmayacağız mutluluğumuzu..Ve çocukken bağır bağır söylediğimiz marşlarımız, hani şimdi ninni gibi gelenler bazılarına, o kadar anlamlı ki hala..Çoook söz var söylenecek daha..Benim aklımdaysa tek bir marş..

.....yurdumuza yanki dolmuşş.....

* Çok istedim.. "Kaş" ı yazmak istedim mesela.. Begonvilleri, balıkları, aydınlıkları, dostlarımı.. Sonra korktum.."GETTO" lar geldi aklıma gecenin bu yarısı.. Bir nevi Getto mudur Kaş? Bu mudur büyüsü denizinden de öte... Yarın, ya da yazabildiğim ilk gün bundan sonra umarım kaybolacak bu kasvet.. Aydınlıklar diyeceğim gene, yakamozlar, Ortaçgiller..Ne yapsam açamadım içimi bu akşam.. Hem de sadece benim gibi hissedenlerin okuyacağını bilerek bu bloğu. Hey sizler!Sevdiklerim, dostlarım, ailem .. Biz hep güzeliz, hep çiçek.. ve olduğumuz her yer hep pırıl pırıl..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder